دانلود نرم افزارها ، تم ها و کلیپ های مذهبی موبایل

دانلود نرم افزارهای مذهبی موبایل

http://www.aviny.com/mobile/software/software.aspx

دانلود تم های مذهبی موبایل

http://www.aviny.com/mobile/theme/Ahlabeyt.aspx

دانلود کلیپ های مذهبی موبایل

http://www.aviny.com/clip/index_clip.aspx


نظر بدهید

نوشته شده توسط سید عبدالهادی غفاری در جمعه بیست و ششم شهریور 1389 ساعت 10:25 موضوع هیئت رهپویان مهدی(عج) | لینک ثابت


«عاشقانه‌های یک کلمن!» شعری که بانظر رهبر انقلاب به دیوار بنیاد جانبازان نصب شد

عاشقانه‌های یک کلمن! شعری که بانظر رهبر انقلاب به دیوار بنیاد جانبازان نصب شد

محمدحسین جعفریان در دیدار شاعران با مقام معظم رهبری شعری را خواند که رهبر معظم انقلاب فرمودند: بدهید این شعر را خوش‌نویسی کنند و بدهید به بنیاد جانبازان و ایثارگران، آن‌جا آویزان کنند. جعفریان که خود جانباز است، این شعر را به جانبازان تحت درمان در «کلینیک درد» بیمارستان خاتم الانبیاء تقدیم کرده است.

 شعر محمدحسین جعفریان که در قالب نو سروده شده است، «عاشقانه‌های یک کلمن!» نام دارد.


ادامه مطلب

نظر بدهید

نوشته شده توسط سید عبدالهادی غفاری در جمعه بیست و ششم شهریور 1389 ساعت 9:56 موضوع شهدا | لینک ثابت


توصیه های اخلاقی – عرفانی امام خمینی (قدس سره) 3 -تفکر در موجودات عالم، یکی از وسایل نجات از خود بینی

 توصیه های اخلاقی عرفانی  امام خمینی (قدس سره) 3 -تفکر در موجودات عالم، یکی از وسایل نجات از خود بینی  

ما اگر ساعتی تفکر کنیم در موجودات عالم، که خود نیز آز آن هاییم و بیابیم که هیچ موجودی از خود چیزی ندارد و آنچه به او و همه رسیده، الطافی است الهی و موهبت هایی است عاریت، و الطافی که خداوند منان به ما فرموده چه قبل از آمدن ما به دنیا و چه در حال زیستن، از طفولیت تا آخر عمر و چه پس از مرگ، به واسطه ی هدایت کنندگانی [است] که مأمور هدایت ما بوده اند، شاید بارقه ای از حبّ او- جلّ و علا- که محجوب از آن هستیم، در ما پیدا شود و پوچی و بی محتوایی خود را دریابیم و راه به سوی او- جلّ و علا- برای ما باز شود یا لااقل از کفر جحودی نجات یابیم و انکار معارف الهی و جلوه های رحمانی را برای خود مقامی محسوب نکنیم و به آن افتخار نکنیم که تا ابد محبوس در چاه وَیلِ خود خواهی و خود بینی شویم.

در نقلی است که: «خداوند تعالی به یکی از انبیاء خود خطاب کرد که یکی را که از خود بدتر می دانی به ما عرضه کن، و او لاشه ی مردار حماری را چند قدم کشاند که عرضه کند و پشیمان شد. خطاب شد که اگر آورده بودی از مقام خود سقوط کرده بودی».

من نمی دانم که این نقل اصلی دارد یا نه، لکن در آن مقام که اولیا هستند شاید نظر به برتری خود، سقوط آوَرَد که آن خود بینی و خودخواهی است.

اگر این گونه [است،آن وقت متوجه می شویم که ] چرا پیمبر خاتم (ص) از ایمان نیاوردن مشرکان، آن گونه تأسف و تأثر جان فرسا داشت که مخاطب شد به خطاب: ﴿ فَلَعَلَّكَ بَاخِعٌ نَّفْسَكَ عَلَى آثَارِهِمْ إِن لَّمْ يُؤْمِنُوا بِهَذَا الْحَدِيثِ أَسَفًا ای رسول! نزدیک است که اگر امّت به قرآن ایمان نیاورند جان عزیزت را از شدت حزن و تأسف بر آنان هلاک سازی (کهف/6) ؛ جز آنکه به همه بندگان خدا عشق می ورزید و عشق به خدا عشق به جلوه های او است.

او حجاب های ظلمانی خود بینی ها و خود خواهی های منحرفان که منجر به شقاوت آنان و منتهی به عذاب الیم جهنّم که ساخته و پرداخته اعمال آنان است رنج می برد و سعادت همه را می خواست؛ چنانچه برای سعادت همه مبعوث شده بود و مشرکان و منحرفان کوردل با او که برای نجات آنان آمده بود دشمنی می کردند.

ما و تو اگر توفیق یابیم که بارقه ای از این عشق به جلوه های حق که در اولیای اوست در خود ایجاد کنیم و خیر همه را بخواهیم به یک مرتبه از کمال مطلوب رسیده ایم.

خداوند تعالی دل های مرده ی ما را به فیض رحمت خود و رحمت برگزیده ی خود که رحمة للعالمین است حیات بخشد.


نظر بدهید

نوشته شده توسط سید عبدالهادی غفاری در چهارشنبه بیست و چهارم شهریور 1389 ساعت 9:14 موضوع اسوه ی حسنه ( سیره ی آفتاب ) | لینک ثابت


توصیه های اخلاقی – عرفانی امام خمینی (قدس سره) 2 - انانیّت، حجاب اصلی انسان

توصیه های اخلاقی عرفانی  امام خمینی (قدس سره) 2 - انانیّت، حجاب اصلی انسان

 او- جلّ و علا- اول و ظاهر و باطن است:«آیا ممکن است برای غیر تو از ظهور نصیبی باشد که برای تو نیست، تا این که او وسیله ی ظهور تو گردد؟ کی غایب بوده ای که نیازمند برهان باشی تا به تو دلالت کند؟ و کی دور بوده ای که آثار (مخلوقات) وسیله ی رسیدن به تو شوند؟ [هرگز چنین نیست و] کور باد چشمی که تو را مراقب خود نبیند.» (فرازی از دعای امام حسین (ع) در روز عرفه)

غایب نبوده ای که تمنا کنم تو را      پنهان نئی زدیده که پیدا کنم تو را (فروغی بسطامی)

او ظاهر است و هر ظهوری ظهور اوست و ما خود حجاب هستیم. انانیّت و انیّت ماست که ما را محجوب نموده،«میان عاشق و معشوق هیچ حایل نیست تو خود حجاب خودی حافظ از میان برخیز».

به او پناه ببریم و از او- تبارک و تعالی- با تعرّض و ابتهال بخواهیم که ما را از حجاب ها نجات دهد: «بار الها بریدگی کامل[ از متعلقات] را برای توجّه به خودت ارزانِیَم فرما و چشم دلهایمان را به فروغ نظر کردن به خودت روشن گردان، تا دیده گان دل پرده های نور را دریده و به معدن عظمت و جلال برسد و جانهایمان به عز قدس تو تعلق یابند. الها! مرا در شمار آنان قرار که ندایشان دادی، اجابت کردند. و نیم نگاهی به آنان افکندی در برابر جلال تو مدهوش گشتند.» (مناجات شعبانیه)

ما هنوز در قید حجاب های ظلمانی هستیم و پس از آن ها حجاب های نور است و ما محجوبان، هنوز اندر خم یک کوچه ایم.


نظر بدهید

نوشته شده توسط سید عبدالهادی غفاری در چهارشنبه بیست و چهارم شهریور 1389 ساعت 9:10 موضوع اسوه ی حسنه ( سیره ی آفتاب ) | لینک ثابت


توصیه های اخلاقی – عرفانی امام خمینی (قدس سره) 1 - فقرِ ذاتیِ تمام موجودات

توصیه های اخلاقی عرفانی  امام خمینی (قدس سره) 1 - فقرِ ذاتیِ تمام موجودات

جهان چه ازلی و ابدی باشد یا نه و چه سلسله های موجودات غیر متناهی باشد یا نه ، همه فقیرند ؛ چون هستی ، ذاتی آنان نیست .

اگر با احاطه ی عقلی جمیع سلسله های متناهی را بنگری ، آوای فقر ذاتی و احتیاج را در وجود کمال آن ها بالذّات موجود است و کمالات ذاتیِ آن است ، می شنوی و اگر به مخاطبه ی عقلی خطاب به سلسله های فقیرِ بالذات نمایی که : «ای موجود فقیر ! چه کسی قادر است رفع احتیاج شما را نماید؟» همه با زبان فطرت ، هم صدا فریاد می زنند که : «ما محتاجیم به موجودی که خود، همچون ما فقیر نباشد در هستی و کمال هستی »؛ و این فطرت نیز از خود آنان نیست:  ﴿ فِطْرَةَ اللَّهِ الَّتِي فَطَرَ النَّاسَ عَلَيْهَا لَا تَبْدِيلَ لِخَلْقِ اللَّهِ آن فطرت الهی که مردم را بر آن آفرید ، آفرینش خدا را دگرگونی نیست . (روم/30)

فطرت توحید از خداوند است و مخلوقاتِ فقیرِ بالذّات فقیر و محتاجند، جز غنیِّ بالذّات و امکان ندارد چنین تبدیلی، وچون بالذّات فقیر و محتاجند، جز غنیِّ بالذّات کسی رفع فقر آنان را نخواهد کرد و این فقر که لازمِ ذاتی آنان است همیشگی است؛ چه این سلسله ابدی باشد یا نباشد،ازلی باشد یا نباشد و از هیچ کس جز او کارگشایی نخواهد شد و هر کس هر کمال و جمالی دارد از خود نیست بلکه جلوه ی کمال و جمال اوست: ﴿ وَمَا رَمَيْتَ إِذْ رَمَيْتَ وَلَكِنَّ اللّهَ رَمَى هنگامی که تو تیر افکندی ، نه تو بلکه خدا افکند (انفال/17). [او- جلّ و علا- ] در هر چیز و هر فعل و هر گفتار و کردار صادق است و هر کس این حقیقت را دریابد و ذوق کند، به کسی جز او دل نبندد و از کسی جز او حاجت نخواهد.

سعی کن در خلوت در این بارقه ی الهی فکر کنی و به طفل قلبت تلقین کن و تکرار کن تا به زبان آید و در مُلک و ملکوت وجودت این جلوه خود نمایی کند، و به غنیِّ مطلق بپیوند تا از هر کس جز او غنی شوی و از او توفیق وصول بخواه تا تو را از همه کس و خودی خودت بِبُرَد و تشریف حضور دهد و اذن دخول .


نظر بدهید

نوشته شده توسط سید عبدالهادی غفاری در چهارشنبه بیست و چهارم شهریور 1389 ساعت 9:1 موضوع اسوه ی حسنه ( سیره ی آفتاب ) | لینک ثابت


شهادت مولا علی (ع) بر عدالت خواهان واقعی ، بر آزادی خواهان حقیقت جو و بر عابدان مخلص تسلیت باد

فلک با ماه پاره گریه می کرد

ستاره با ستاره گریه می کرد

به خشتی در خرابه پیرمردی

نهاده سر هماره گریه می کرد

بهانه می گرفت از مادر خود

یتیمی با اشاره گریه می کرد

به پای نخل های خشک کوفه

کند تا چاه چاره گریه می کرد

به بالین پدر می کرد دختر

به فرقش تا نظاره گریه می کرد 

             ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 

ارکان آسمان و زمین خدا شکست

وقتی سر نماز سر مرتضی شکست

شمشیر زهر خورده زخمی زد عاقبت

پیشانی بلند شه لافتی شکست

لبریز بود کاسه ی شیر یتیم ها

در شهر کوفه کاسه ی صبرش چراشکست

دست حسین و ابالفضل را گرفت

در دست هم گذاشت ، دل روضه ها شکست

این ماجرا تمام شد و چند سال بعد

ضرب عمود فرق علمدار را شکست


2 نظر داده شده

نوشته شده توسط سید عبدالهادی غفاری در سه شنبه نهم شهریور 1389 ساعت 21:11 موضوع رسول خدا(ص) و اهل بیت عصمت و طهارت (ع) | لینک ثابت


علی زیباترین سروده ی هستی – شهید چمران

علی زیباترین سروده ی هستی – شهید چمران

-          اگر پرستش غیر خدا مجاز بود ، علی را می پرستیدم .

 

-          من فقط به قلب سوخته ی خود اجازه می دهم که از علی سخن بگوید و فقط به حرمت عشق جرات می کنم به علی نزدیک شوم.

 

-          آخر چگونه می توان خدای بزرگ را پرستید و به علی عاشق نشد ؟ چگونه ممکن است به خدا که کمال مطلق است چشم دوخت و لی کمال متعالی علی را نادیده گرفت ؟ عشق به علی جزوی از پرستش خداست.                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                           


ادامه مطلب

نظر بدهید

نوشته شده توسط سید عبدالهادی غفاری در سه شنبه نهم شهریور 1389 ساعت 20:37 موضوع شهدا | لینک ثابت